Történetünk
 
    A sportkörünk 1959-ben alakult a GYÁÉV (Győr-Sopron megyei Állami Építőipari Vállalat) soproni Főépítés-vezetőségén. A kezdeti időkben Tóth Zoltán vezette a szakosztályt a hatvanas évek végéig, majd Csörgei Károly és Manninger Péter követték egymást 1974-ig. A hajóállomány 2 db Kalóz hajóból állt, a versenyzőket pedig a GYÁÉV saját dolgozói, valamint a Tervező Iroda munkatársai alkották.
    1974-től Gmeiner István vette át a Sportkör vezetését és az nagy tempóban kezdett fejlődni. Az eredményekre nem kellett sokáig várni, Gmeiner István a Magyar Vitorlás Szövetség felkérésére 1987-től három éven át a serdülő magyar válogatott kísérő edzője lett. Többek között a kiemelkedő soproni munka elismeréseként a Magyar Vitorlás Szövetség 1988-ban a Fertő-tavon rendezte meg a serdülő Országos Bajnokságot optimist hajóosztályban. Az egyesület versenyzői eljutottak helsinki világbajnokságra, a szaloniki európabajnokságra, a MITROPA Kupára (magyar, német, olasz és osztrák vizeken). 1987-től további külföldi versenyeken vehettek részt az egyesület versenyzői, így a Garda-tavon (Livorno, Olaszország), majd később Sopron testvérvárosa, a németországi Kempten meghívására a niederschonthofeni tavon is vitorláztak soproni sportolók három éven keresztül.
    A GYÁÉV 1992-es megszűnésével a szakosztály nehéz helyzetbe került, az egyesület elsődleges célja az életben maradás volt. Ennek ellenére szoros külföldi kapcsolatokat sikerült kialakítani az ausztriai Yachtclub Breitenbrunn, Yachtclub Rust, Yachtclub Neufeld, illetve Wiener Yachtclub-bal is. Magyarországi vitorlásklubok közül a Majthényi Zsombor vezetése alatt működő Spartacus-szal, továbbá a Balatonfüreden Hantó István által irányított VASAS egyesületével (mai nevén Balatonfüredi Yacht Club) alakult ki szoros kapcsolat.
    Majd a kilencvenes évek közepén ismét megtorpant az egyesület fejlődése, aktív tagjainak száma visszaesett. Ez az időszak azonban nem tartott sokáig, mivel hamarosan ismét felfejlődött az optimist hajóosztály, megalakult - az egyesület történetében először - a cadet hajóosztály továbbá, mind mennyiségi, mind minőségi fejlődésnek indult a kalóz hajóosztály. 2002-ben egyesületünk már több mint 5 hajóegységet számláló finn dinghy flottával rendelkezett, ami egyben a fertő-tavi finn dinghy-s vitorláshagyományok újraéledését is jelentette.
    A Soproni Építők Sk. minden évben a város és a régió számára is meghatározó jelentőségű nemzetközi vitorlásversenyt rendez Építők Kupa néven. A versenyen a kalóz és cadet hajóosztályok hazai élversenyzői mellett más nemzetek versenyzői is rendszeresen képviseltetik magukat.
    Egyesületünk a Fertő-tó dinamikusan fejlődő egyesülete, amely célul tűzte ki magának, hogy a versenysport erősítése mellett népszerűsítse a vitorlázást, mint hobby tevékenységet és kellemes időtöltést. Továbbá fontosnak tartjuk, hogy a Soproni Építők Sk, mint a Fertő-tavi Vitorlás Szövetség tagegyesülete, megőrizze és gyarapítsa mindazon értékeket, amelyekkel a nagyhagyományokkal rendelkező fertő-tavi vitorlásélet rendelkezik.